Sider

lørdag 27. juni 2015

Endelig på vei igjen!

Nå har vi vært skikkelig rastløse og ivrige på å komme oss igang igjen. Så da Morten hadde vær ute kl 8 å rekognisert og ga grønt lys for videre ekspedisjon var det god stemning. Alle var mere en klare på å komme igang igjen :-) I dag blir det 8 timers dag for å ta igjen litt tid.


Det er nydelig vær ute! Litt vind enda, men ikke værre en at vi fikser det. Det er bedre med litt vind en at det er vindstille for da er ikke mygga så aktiv. 

Kl 14.30 var det langppause. Deilig å lufte tærne. 


I dag ble det real turmat til lunsj. 


Ine er storfornøyd i sola, og bobbler over av energi! 


Martin gleder seg til lunsjen og pause. Når han har spist blir han maskin i front av kanoen. 


Bålkongen Sebastian jager mygg og knott med en påtent pinne. Han er på evig båljakt. Og fikser opptenning på en to tre. 


Jeg og Morten kosa oss i sola!



Etter en liten blund var vi klare for dyst. Da hadde det blåst godt opp, så resten av dagen bød på store utfordringer! Det ble harde økter og høy temperatur ombord i skuta blant mannskapet. 

Kl 19.30 tok vi kveld. Da hadde vi lagt bak oss 31,5 km. Siden det er lørdag har vi hatt snickers og potetgull (smuler) etter middagen som bestod av hjemmetørket karbonadedeig og amerikansk gryterett àla Toro med litt ekstra ris i. 

Som en liten tilleggsanekdote kan jeg meddele at også mitt, fruens liggeunderlag har gått åt skogen. Jepp, det stemmer det! Den ene sveisen har røket, så nå har jeg fått "naturlig" pukkelrygg når jeg ligger. Dette skjedde for to dager siden, men jeg lever ;-) Er så sliten når jeg legger meg at jeg rett og slett gir blaffen. Passer på å ikke blåse den så masse opp sånn at ikke flere av pølsene ryker. 



En god natt ønskes dere alle fra oss fem i skogen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar